Mystiskt

De två senaste dagarna (och egentligen under hela min tid i London och Sthlm) har jag tänkt mer än vad jag gjort på de tre senaste åren tillsammans. Mitt huvud är proppat med rätt och fel, framtid och dåtid, vad man vill och inte vill, planer och spontanitet, London och Sverige...

Jag vet inte hur jag ska sortera i mina fack i huvudet. Jag blir så osäker på mig själv, på mina val. Samtidigt känner jag mig mer säker på mig själv än någonsin.

Jag är inte ens tjugo och mina erfarenheter är större än hos många jämnåriga. Jag är självstädning, jag tagit egna omfattade beslut, jag har många arbetslivserfaranheter, jag lever mitt liv. Inte någon annans, utan ett liv jag själv valt. Det är jag stolt över.
 
Trots det, trots den tryggheten tvivlar jag från och till på mig själv. På vem jag är och vem jag har blivit. Jag vill så mycket. Det finns så mycket att göra, så många val man kan ta.

Ne, den här dagen känns allt annat än bra, trots mysig kväll med tjejerna. Usch.

/ Sanna

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0