En galen owner och en sparkad manager

Herregud säger jag bara! Denna dag började som vanligt (i mitt nya liv) med att jag gick upp tidigt samtidigt som Anna låg kvar i sin säng under våra extremt sköna duntäcken...
Jag kom till jobbet och blev möt av kindpussar, sen brakade helvetet lös!

Först fick jag ha hand om HELA caféts servering SJÄLV. Jag som tidigare aldrig har jobbat på caf´s hade helt plötsligt hand om beställningar, disk, kvitton, kaffen och kunder på engelska och med en meny jag knappt sett. Efter någon timme kom ägaren och började slänga tallrikar i golvet och sparkade managern. Skrek fuck you och hade sig så mina stackars kunden blev helt oroliga.

Tack och lov kommer Anna och jobbar med mig imorgon! För slavpengen som är ungefär i samma nivå som vad man tjänar på kommunens sommarjobb, kul!

När jag kom hem hade husmor Anna lagat lunch och städade toaletten samtidigt som jag tog min middagslur. Underbart men kort, imorgon blir vi båda fulltimers.

Men vi hoppas på provjobbet på en restaurang/bar på fredag respektive torsdag.

Nu ska vi hem till vårt mysiga lilla rum. Har varit på Marcs & Spencer och shoppat lite samt Prmark (såklart...).

Imorgon börjar vi åtta.


Puss / Sanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0